KARAT Konference 2022 představila novou verzi IS KARAT
20. dubna 2022
Ve čtvrtek 7. dubna 2022 proběhla KARAT Konference 2022, tradiční setkání uživatelů Informačního systému KARAT. Letošního ročníku, který se po dvou letech vrátil z online prostředí do kongresového centra BWP Hotelu International Brno, se zúčastnilo téměř 400 uživatelů z České a Slovenské republiky.
Konferenci zahájil generální ředitel společnosti, Ing. Martin Válek. Po úvodním slovu následoval dopolední blok přednášek, ve kterém byly představeny novinky informačního systému KARAT, konkrétně novinky uživatelského prostředí verze 22 a aplikačních modulů.
„Mezi největší novinky verze 22 IS KARAT patří nové řešení integrovaného mailového klienta, který zajišťuje oboustrannou komunikaci s poštovními servery MS Exchange a Google mail server. Ve standardu je zapracována sada pravidel pro komunikaci s modulem KARAT CRM, která je doplněna podporou pro vytváření vlastních firemních pravidel. Řešení lze použít pro oboustrannou komunikaci poštovních zpráv, kalendáře i úkolů. Dále podpora propojení APS plánování a neuronových sítí (komunikace Ganttova diagramu s databází, logování procesů plánování pro export do externího plánovacího mechanismu, příjem příkazů pro plánování v IS KARAT z externího prostředí (neuronové sítě)). Dále doplnění „Servisního kalendáře“ do modulu Servis, což zajišťuje ucelený pohled na servisní nabídky, poptávky, zakázky i požadavky na pravidelný servis. Dále bylo rozšířeno importní rozhraní faktur přijatých o možnost načítání QR kódů typu QR Platba i QR Faktura. V neposlední řadě byla do systému integrována aplikace Signi pro elektronické podepisování a elektronický podpis přibyl do dialogu provedení workflow. Změny se dotkly i většiny ostatních modulů IS KARAT, do nichž jsme zapracovali téměř 200 dalších požadavků od našich zákazníků,“ zhodnotil novou verzi informačního systému KARAT ERP specialista Marek Hejna. V odpoledním bloku byla představena nová generace služby KARAT Assistance – aplikace pro hlášení a sledování stavu případů poskytování technické podpory – a nový produkt ALITEO.
„Predchádzajúce roky boli pre každého z nás časom neočakávaných zmien a snahy sa prispôsobiť podmienkam a skutočnostiam, ktoré ovplyvnili naše pracovné životy. Som veľmi rád, že si počas tohto obdobia, mnoho firiem uvedomilo, že vďaka nástrojom ako je ALITEO je de facto možné riadiť personálne kapacity na dialku, ale zároveň že tieto nástroje dokážu výrazným spôsobom zefektívniť aj každodennú pracu vo firme. Toto zistenie, spolu s docenením hodnoty uschovania firemných dát pre ďalšie využitie, spôsobilo silnejúci dopyt po takýchto nástrojoch a ALITEO je pripravené stať sa jednotkou vo vašej spoločnosti. Úlohou ALITEO je pomôcť vám v efektívnom riadení Tímov-Projektov, Helpdesku a v neposlednom rade v komunikácii naprieč firmou ale aj so zákazníkom. ALITEO umožňuje budovať a udržiavať efektívne fungujúcu firmu práve vďaka nástrojom riadenia Tímu, Projektu a Helpdesku. Každá z týchto oblastí má svoje funkčnosti a špecifiká, ktoré Vám umožnia uchopiť väčšinu situácii, ktorým musíte pri riadení dennodenne čeliť. K dispozícii Vám budú úlohy, podúlohy, nástroje riadenia, kalendáre, porady, odvádzanie práce, sumarizačné pohľady, automatizácie a mnoho iných funkcionalít, ktoré sú efektívnym nástrojom na budovanie vašej firmy a aj zákazníckej spokojnosti! Sme radi že aj my môžeme stať s našim produktom ALITEO na prahu digitalizačnej revolúcie u našich zákazníkov,“ řekl Mgr. Peter Ďurčák, produktový manažer společnosti ALITEO.
Součástí odpoledního bloku byly i prezentace praktického využití informačního systému KARAT ve firmách RESPECT, VF a BENEŠ a LÁT, konkrétně: Využití dotazníků IS KARAT, Projektové řízení s podporou BPM a Průmysl 4.0 v tradiční strojírenské společnosti.
„Svět se v uplynulých dvou letech změnil a my s ním. Neplatí zavedené postupy, světem hýbe digitalizace. Několik vln koronavirové krize urychlilo změny, které bývaly ve firmách dlouhé roky obtížně prosaditelné, včetně umožnění práce z domova, zavádění digitálních technologií, řízení týmů na dálku, online komunikace se zákazníky, flexibility v práci a dalších. Mnohým společnostem uplynulé období pomohlo nastartovat raketový růst, jiné bojují o přežití. Přesto jsme velmi rádi, že osvědčené formáty komunikace s našimi zákazníky fungují i nadále. Celá akce se odehrála ve velmi pozitivní a vzájemně inspirativní atmosféře. Přestože považuji formát konference z posledních dvou let, nuceně přenesený do on-line prostoru, za zdařilý, osobní kontakt nelze nahradit. Upřímná radost při vzájemném setkávání dlouholetých účastníků, našich konzultantů i nových zájemců byla vidět na každém kroku,“ zhodnotil průběh KARAT Konference 2022 Marcel Herman, ředitel servisu a péče o zákazníky.
Český průmyslový podnik ZAMET, spol. s r.o. začal v letošním roce k řízení výrobních a obchodních procesů využívat ERP systém KARAT. ZAMET se věnuje zakázkové a sériové strojírenské výrobě, specializuje na výrobu upínací techniky. Ve svých třech provozovnách zaměstnává zhruba 300 zaměstnanců.
Projekt „Implementace globálního IS KARAT“ ve společnosti ČKD Blansko Holding, a. s. se stal vítězem 15. ročníku soutěže IT projekt roku 2017, kterou organizuje Česká asociace manažerů informačních technologií (CACIO) pod záštitou prezidenta České republiky Miloše Zemana a vládního zmocněnce pro informační technologie a digitalizaci Vladimíra Dzurily.